راهی به حقیقت

یا لثارات الحسین

راهی به حقیقت

یا لثارات الحسین

نمایش اقتدار

پایگاه اینترنتی «سالت‌ لیک تریبیون» 25 دسامبر 2011 (4دی) به مانور نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در تنگه هرمز پرداخت و نوشت: نیروی دریایی ایران مانوری 10 روزه را از روز شنبه در آب‌های بین‌المللی نزدیک مسیر راهبردی انتقال نفت در تنگه هرمز آغاز کرد. این مانورها که «ولایت 90» نامگذاری شده، کشتی‌های ایرانی را تا نزدیکی ناوهای نیروی دریایی آمریکا در منطقه جلو کشانده است. این مانور 1250 مایل (2 هزار کیلومتر مربع) را در تنگه هرمز پوشش می‌دهد و در واقع، بخش‌های شمالی اقیانوس هند و خلیج عدن در نزدیکی ورودی دریای سرخ نیز شاهد این مانور خواهند بود. این مانور ایران، تازه‌ترین نمایش قدرت این کشور، آن‌هم در زمانی است که انتقادات بین‌المللی در مورد برنامه هسته‌ای مناقشه‌برانگیز ایران تشدید شده است؛ زیرا جهان غرب وحشت دارد که ایران در راستای ساخت تسلیحات هسته‌ای گام بردارد.

در ادامه مقاله آمده است: دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ایران گفت «ایران به‌منظور نمایش قدرت و توانمندی‌های دفاعی خود، این مانور را برگزار می‌کند... نیروی دریایی به‌منظور نمایش قدرت خود باید در آب‌های بین‌المللی حاضر باشد. ضروری است توانمندی‌های دفاعی نیروی دریایی اثبات شود.» تنگه هرمز به‌عنوان آبراهی بین‌المللی اهمیتی راهبردی دارد که یک‌سوم نفت جهان از این نقطه منتقل می‌شود و فراتر از آن، خلیج عدن قرار دارد. ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که در بحرین مستقر است، نیز در این منطقه فعال است. در عین‌حال، ناوهای جنگی سایر کشورها نیز که برای مقابله با دزدان دریایی در آنجا گشت‌زنی می‌کنند، تردد دارند.

در پایان مقاله آمده است: آمریکا و اسرائیل گزینه نظامی علیه تأسیسات هسته‌ای ایران را از نظر دور نداشته‌اند و آن را در کانون تصمیم‌گیری‌های خود قرار داده‌اند. جناح تندرو در ایران در مواجهه با تهدیدات مقطعی اعلام کرده‌اند ایران در صورت اقدام آمریکا یا اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای خود، آبراه کلیدی و راهبردی هرمز را به روی انتقال نفت خواهد بست. ایران به‌طور منظم مانورهای نظامی برگزار می‌کند و در مبارزه با دزدان دریایی در خلیج عدن نیز فعال بوده است. دریادار سیاری در مورد ابعاد این مانورها گفت: «زیردریایی‌ها، سامانه‌های موشکی سطح به دریا، ناوهای موشک‌انداز، اژدرها و هواپیماهای بدون سرنشین در این مانورها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.»

پایگاه بصیرت|: یکی از پیام‌های اصلی رزمایش دریایی ایران، این است که ایران از اهمیت موقعیت دریایی خود و نیز کارکردهای بازدارنده و دفاعی آن کاملاً آگاه است و در صورت لزوم برای استفاده از آن، لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.

http://basirat.ir

لینک دانلود کلیپ از اقدار نظامی ایران

http://militaryparsi.ir


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد