راهی به حقیقت

یا لثارات الحسین

راهی به حقیقت

یا لثارات الحسین

حاج قاسم و محبوبیتی مضاعف

"آخرین بسیجی امام خامنه‌ ای که به آن دست خواهید یافت حاج قاسم ماست، همه ما را ترور کنید."

این روزها در شبکه‌های اجتماعی نظیر چنین جملاتی را زیاد می‌بینید. جملاتی که می‌خواهند نشان دهند قاطعانه حامی سردار قاسم سلیمانی هستند و اظهارات تهدیدآمیز بعضی از مقامات آمریکایی تنها عزم جوان‌های ایرانی را برای ایستادن در مقابل زیاده گویی ها بیشتر می‌کند.

بعد از راهپیمایی روز ۱۳ آبان امسال که در آن بسیاری از جوانان و نوجوانان با امضای طوماری خواستار پیوستن به سپاه قدس ایران شدند، در جدیدترین اقدام تعداد زیادی از کاربران شبکه خبری اجتماعی ایران در حمایت از فرمانده سپاه قدس ایران تصویر پروفایل خود را به تصویر وی تغییر دادند.

این روزها اگر به شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب و فعال مثل فیس‌بوک و گوگل‌پلاس و حتی شبکه تازه تاسیس افسران که به نام افسران جوان جنگ نرم نام گرفته سر بزنید مشاهده می‌کنید تعداد زیادی از کاربران آنها در حمایت از فرمانده سپاه قدس ایران به جای تصویر خود تصویر وی را گذاشته‌اند تا در یک معنا بگویند همه آنها پشت این فرمانده سپاه هستند.

این اتفاق به دنبال این رخ داده که چندی پیش برخی از نمایندگان کنگره آمریکا خواهان ترور سردار قاسم سلیمانی شدند.روز گذشته در حالی‌که دو ساعت از آغاز این حرکت دسته جمعی نگذشته بود تعداد زیادی از کاربران از این حرکت استقبال کردند و به سرعت نیز درباره آن اطلاع‌رسانی صورت گرفت. این حرکت ابتدا از شبکه اجتماعی فیس‌بوک آغاز شد اما در فضای گوگل پلاس با فاصله کمی پیگیری شد و شبکه‌های اجتماعی دیگر هم به آن پیوستند.

چندی قبل بود که جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا پیشنهاد طرح ترور مسئولین سپاه قدس را دادند و در همین زمینه یک مقام آمریکایی به صراحت نام قاسم سلیمانی را برده است و گفته: «قاسم سلیمانی بسیار سفر می‌کند... تکان بخورید... تلاش کنید او را بکشید.»

پیش از این هم جمله معروفی از شیمون پرز در وصف ترس از سردار ایرانی آمده بود به این مضمون که: «خاور‌میانه روی انگشت ژنرال قاسم سلیمانی می چرخد.»

روزنامه انگلیسی گاردین هم در مقاله‌ای نوشته بود: «قدرت و وجهه قاسم سلیمانی به عنوان کسی که قدرتمندترین بازیگر عرصه منطقه است، در سه سال گذشته افزایش یافته است. برخی از مقامات عراقی او را ستایش می‌کنند.»

همچنین یکی از روزنامه‌های معتبر آمریکایی تاکید کرده: «یکی از قدرتمندترین چهره‌های موجود در عراق، یکی از مقامات دولتی این کشور، یک رهبر شبه نظامیان، یک روحانی بلند پایه یا یک فرمانده یا دیپلمات آمریکایی نیست. این فرد، یک ژنرال ایرانی است که هم‌اکنون بسیار پرنفوذتر از همه مقامات نامبرده شده است. ژنرال «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروهای قدس، شاخه فعال سپاه پاسداران ایران در عراق است که ماموریت این شاخه، گسترش نفوذ ایران در خاورمیانه است.»

و حاج قاسم در پاسخ این تهدیدات فرمود:

«این تهدید نیست، کمک به شوقی است. در پاسخ به افرادی که گمان می‌کنند با تهدیدها ترس بر ما حاکم می‌شود. می‌گویم خداوندا شهادت در راه خودت را به دست دشمنان دینت، نصیب من بگردان».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد