راهی به حقیقت

یا لثارات الحسین

راهی به حقیقت

یا لثارات الحسین

که گفته است که شهر در خواب است

که گفته است که شهر در خواب است

هر چند در این عصر مرده انسان ها *** جهل و کفر پر زرق و برق گشته ست

ولیکن شب جمعه تا به سحر بیدارند شب داران

اگرت باور نیست رفتن از تهران تا سید الکریم *** گویند که نیم ساعت هم نیست

 

که گفته است موذن خوابست و سحر خیزان خواب تر

شب های ماه خدا با من یکسری تا عرش بیا، نزدیک است *** می شود تا پانزده خرداد رفت و از آن صد متر دورتر را می گویم

مسجد عرش را می گویم *** و مؤذن که می گوید: یا ایُّها العزیز را می گویم

تا یادم نرفته ست، اسمش حاج منصور عرشی شده است

نه که من گویم *** گویند که العبد گفته ست این را هم

 

یا که نه اگرت باور نیست     

شب قدر که شد تا سر کوچه برو مسجدت را می گویم *** گمانم نیست مسجد بدین سان به خویش دیده باشد مردم

به گمانم نه حتی به زمان نبی

 

و که با من یک سری در ماه خدا، رمضان، نه رجب را می گویم

 به موقوف معتکفین سری بزن

به گمانم اینهمه یا الله  گو جوان ندیده ست زمان

 

یا که نه اربعین امثال به قول عربی سادس عشر الف الف من الناس بودند در آن

به کجا؟ کربلا دیگر مشدی نکند فکر کردی کعبه را گفتم

او ندیدست به خود تا کنون بیش از دو ملیون انسان

 

اگر این عصر، عصر مرگ و خواب انسان هاست

ولیکن پیامبر مشتاق مردمانش بود *** گفته بودست که با من برادرند آنها

و مهدی صاحب الزمان می داندشان  *** اصحاب آخر الزمان

 

کوتاه کنم نگویم بیش از این

ولیکن نکند ای برادر، این تویی که جا ماندی *** نکند هواست نیست، اندکی ماندست تا بگویند

آن مرد آمد.

سید سجاد علوی

کوک کن ساعت خویش

کوک کن ساعتِ خویش !

اعتباری به خروسِ سحری، نیست دگر

دیر خوابیده و برخاسـتنـش دشـوار است

 

کوک کن ساعتِ خویش !

که مـؤذّن، شبِ پیـش

دسته گل داده به آب

و در آغوش سحر رفته به خواب

 

کوک کن ساعتِ خویش !

شاطری نیست در این شهرِ بزرگ

که سحر برخیزد

شاطران با مددِ آهن و جوشِ شیرین

دیر برمی خیزند

 

کوک کن ساعتِ خویش !

که سحرگاه کسی

بقچه در زیر بغل،

راهیِ حمّامی نیست

که تو از لِخ لِخِ دمپایی و تک سرفه ی او برخیزی

 

کوک کن ساعتِ خویش !

رفتگر مُرده و این کوچه دگر

خالی از خِش خِشِ جارویِ شبِ رفتگر است

 

کوک کن ساعتِ خویش !

ماکیان ها همه مستِ خوابند

شهر هم . . .

خوابِ اینترنتیِ عصرِ اتم می بیند

 

کوک کن ساعتِ خویش !

که در این شهر، دگر مستی نیست

که تو وقتِ سحر، آنگاه که از میکده برمی گردد

از صدای سخن و زمزمه ی زیرِ لبش برخیزی

 

کوک کن ساعتِ خویش !

اعتباری به خروسِ سحری نیست دگر

و در این شهر سحرخیزی نیست

و سـحر نـزدیک است .....

 

کیوان هاشمی

انتخابات

جوان به دلیل روحیه تحول خواهی و آرمانگرایی بسیار شوق به حضور در عرصه های سیاسی و فعالیت های حزبی دارد و این مسئله باعث سوء استفاده برخی گروه ها و احزاب می شود. در اینجا تذکر نکته زیر به جوانان لازم می نماید.


از وصایای پیامبر اکرم(ص) به امیر مؤمنان علی (ع) است: ای علی، بدترین مردمان کسی است که آخرت خویش به دنیا بفروشد و بدتر از او آن کس که آخرت خویش به دنیای دیگری فروشد. ای علی، به روز رستاخیز همه پیشینیان و متآخران گویند کاش به دنیا جز روزی خویش حاصل نکرده بودیم.


و تذکر زیر تکلیف تشکل های دانشجویی در مقابل احزاب است


امام خامنه ای : البته احزاب بدشان نمى‌آید که از این مجموعه‌هاى دانشجوئى براى رسیدن به قدرت استفاده کنند. به نظر ما این، روا نیست و خود دانشجوها باید به این توجه داشته باشند.(دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت 24/09/1387)


اما دو تذکر زیر هم جهت تنبه برخی از سیاسیون لازم می نماید.


الامام علی (علیه السّلام) : «أحمق الناس مَن ظن انه اعقل الناس»

احمق ترین مردم کسی است که خود را خردمندترین مردم می داند.

الامام علی(علیه السّلام) : «أحمق الناس مَن انکر علی غیره رذیلة و هو مقیم علیها»

نابخردترین مردم کسی است که عیب دیگران را زشت می شمارد، حالی که خود آن عیب را داراست.

 دانلود جزوه 
<<اصول‌گرایی، ماهیت و مؤلفه‌‌های آن>>
 دفتر مقام معظم رهبری
بر روی عکس زیر کیک کنید

به مردان(!) عرصۀ سیاست

شهید همت: اگر هر کارى کنید براى خدا باشد، پیروزى از آن ما خواهد بود. همه

کارهایمان باید براى خدا باشد; جنگمان براى خدا باشد، همه چیزمان براى خدا

باشد حتى خوابیدنمان هم براى خدا باشد. اگر همه کارها براى خدا باشد

چه بکشیم و چه کشته شویم،

پیروز هستیم

 

واقعاً چه خوش گفت آن مرد خدا، ولیکن کجاست گوش شنوای آنان که <<صمٌ بکمٌ عمیٌ فهم لا یعقلون>>

سنت خدا بوده که در عرصه هم بد بوده و هم خوب اما روی سخن در اینجا با رجاله های عرصه سیاست که نه این لغت صفت شریف امام معصوم است ( الامام ساست العباد) بهتر است بگوییم عرصه Politic(فن حفظ یا بدست آوردن قدرت) است. که گاه جاهلانه گاه عامدانه برای به دست آوردن قدرت پا بر روی اصول می گذارند.

اولاً این قدرت محدود دنیوی علاوه بر اختیار انسان به اذن خداست و برای ابتلا(امتحان) است. پس چه بدا بحال آنان که فریب نفس را خورده و آیه انَّ حیاة الدنیا لعب و لحو و ما عند الله خیر و ابقا را فراموش کرده اند. در قاموس مردان خدا اگر منسبی را می پذیرفتند از سر تکلیف و اذن ولی می بود. ما که جز اندکی را ندیدیم از نائب امام حاضر و غائب اذن بگیریند.

ثانیاً آنان که به اذن و از روی تکلیف تن به مسئولیت می دادند نه از روی شوق بود بلکه بود اما شوق به انجام تکلیف و اکراه از منسب و مقام که آخر من یخرج من قلب المؤن فهو حب الجاه

ثالثاً اول به خود سازی و فراگیری مکتب می پرداختند و بعد از تسلط حداقل نسبی تن به پذیرش مسئولیت می دادند. حال شما به کدام مکتب درس اسلام خوانده اید خدا عالم است.

برادران و خواهران به اصطلاح ایمانی این دو روز دنیا می گذرد فرعون ها و قارون ها هم مردند

 

ولیکن در عصر حاضر بعد از هزار و چهارصد سال حافظه تاریخی و گذر از گردنه های صعب دیگر بصیرت شیعه آنقدر بالا رفته که تن به ابو موسی اشعری ها و شریح قاضی ها ندهد. و اگر سکوت در غیرت ابناء حیدر را می بینید امر بر شما مشتبه نشود. این از نخروشیدن و نجوشیدن خونشان و بی بصیرتی بر فهوای کلامتان و عیق طینتتان نیست بلکه از سر حکم سکوت مولایست که رحمت واسعه اش شما را هم شامل شده است و ما که هستیم که زیر سایه این خیمه فکر غیر از رحمت کنیم.

 

در مذاکرات آتی با 5+1 باید لحظه شناس بود

با سلام بر بزرگ مرد دیپلماسی ایران برادر جلالی


حتماً 9 حدیث لحظه شناسی مقام معظم رهبری (کوفه و توابین، شریح قاضی ....) را گوش داده اید.

برادر بزرگوار تذکر این نکته لازم به ذکر است. اگر رویکرد مذاکرات قبلی شما بازی مساوی مساوی بوده و قصد خرید زمان را داشته اید. اکنون باید به بازی برد باخت فکر کنید. یعنی حداقل باید به اهداف زیر دست پیدا کنید. البته با درایتی که از شما دیده ایم. امیدمان دوچندان است.

  1. به رسمیت شناختن حق رسمی و مسلم برخورداری از انرژی هسته ای برای ایران
  2. اذان و تاکید بر مسالمت آمیز بودن تمامی فعالیت های هسته ای ایران
  3. محکوم کردن ترور دانشمندان هسته ای ایران و اذان به همدستی آژانس و اسرایل در این ترورها
  4. رفع شبه تحریم بانک مرکزی و نفت ایران
  5. صدور قطعنامه در دفاع از مردم مظلوم بحرین و اعمال فشار بر آل خلیفه و آل سعود برای خروج نیروهای نظامی از بحرین و برگزاری رفراندوم در آن کشور.
  6. به رسمیت شناختن مخالفان بشار اسد به عنوان آشوبگر و مجاز دانستن اقدام امنیتی علیه آنان برای حکومت با اذان تغییر در قانون اساسی و برگزاری رفراندوم.
  7. به رسمیت شناختن ایران به عنوان مسئول امنیت تنگه هرمز و خروج ناوهای کشورهای دیگر از آب های آزاد و بین المللی در سواحل جنوبی ایران


اما برگه های برنده شما برای اعمال فشار

  1. تحریم اروپا از صادرات نفت ایران به آن کشورها ( که باید در اقدامی هماهنگ طرح آن در مجلس بر روی میز قرار گیرد)
  2. اعلام بستن تنگه هرمز به عنوان حق قانونی ایران ( در اقدامی هماهنگ باید با تاکید فرماندهان نظامی صورت گیرد)
  3. باید در اقدامی هماهنگ از سوی مسئولین نفت، مذاکرات با طرف های شرق آسیا در برنامه قرار گیرد.
  4. با اتحاد با روسیه و سعی در تشکیل پیمان نظامی با مصر به قدرتی بسیار تحدید کننده دست یافت.
  5. با توجه به وضعیت فعلی اروپای متحد که با اقدام اخیر انگلیس در شرف از هم پاشی است. می توان با اختلاف افکنی بین تیم مذاکره کننده یعنی آلمان و فرانسه از یک سو و انگلیس و آمریکا از سوی دیگر و ایجاد یک دو قطبی ایران +چین+آلمان+روسیه در مقابل آمریکا+انگلیس+فرانسه به جای دو قطبی 5+1 در مقابل ایران در راستای دستیابی به اهداف فوق الذکر عمل کرد.
  6. باید طرف مقابل را به این ایمان رساند که دیگر وضعیت منطقه و جهان تغییر یافته است. و در صورت ادامه مخاصمه با ملت ها در آینده ای بسیار نزدیک از صحنۀ سیاسی جهان حذف خواهند شد. از این رو بهتر است در کنار این سیل خروشان قرار گیرند تا در مقابل آن که با تاکید بر ادله روشن می توان طرف مقابل را به دست برداشتن از پیمان با صهیونیسم و همگامی با آمریکا مجاب نموده و به داشتن حیات در جهان نوین امیدوار کرد.

البته ذکر اینکته لازم است که بند پنجم اهداف فوق الذکر یعنی بحرین از اهم واجبات و مطالبات شیعیان است. سر بلندمان کن.


یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ

اى کسانی که ایمان آورده‏اید اگر خدا را یارى کنید یاریتان مى‏کند و گامهایتان را استوار