راهی به حقیقت

یا لثارات الحسین

راهی به حقیقت

یا لثارات الحسین

هشدار به سیاست گذاران

با توجه به وضعیت رو به حمله اروپا نسبت به ایران در حالی که ایران در حال آماده سازی های لازم برای شروع مذاکرات با 5+1 است. توجه به نکتات زیر ضروریست.

  • از تغییر رویکرد فعلی آمریکا در قبال ایران ( تغییر استراتژی ملی نظامی، نامه به ایران، هشدار به اسرائیل) و مشکلات داخلی آمریکا می توان دریافت که خود آمریکایی ها هم به عدم توانایی خود در رهبری تک قطبی جهان اذعان دارند، و در این حال فضا برای حضور سایر کشورهای قدرت طلب به عرصه جهانی باز شده است.
  • در همین راستا می بینیم که: 
  1. ترکیه مدتی است که در حال ابراز اندام در مسائل منطقه و فرامنطقه در پیوستن به اتحادیه اروپاست که گویا دوباره آرزوی امپراتوری عثمانی را در ذهن می پروراند.
  2. عربستان به شکل فعال در عرصه ی انقلاب های منطقه و موضع گیری نسبت به ایران به دلیل از دست دادن ضریب نفوذش در منطقه وارد عمل شده است.
  3. پوتین در راستای بازسازی امپراتوری بلوک شرق از روسیه بزرگ سخن می گوید.
  4. انگلستان با مخالفت با اتحادیه اروپا آن را در شرف فروپاشی قرار داده است.
با توجه به وضع فعلی ایران
  • ایران در حال حاضر از هبستگی ملی بالا برخوردار است.
  • فضای سیاسی کشور از گفتمان برون نظام (براندازی و مخالفت با اصول) به گفتمان درون نظام (بر طبق اصول و حجت شرعی) تغییر یافته است.
  • از لحاظ نظامی می توان گفت در کنار اسرائیل قدرت نظامی اول منطقه است.
  • از لحاظ علمی و تکنولوژِی جزء کشورهای برتر منطقه است.
  • در بین ملت های منطقه از محبوبیت مضاعف برخوردار است.
باید به رویکردهای زیر توجه شود

  1. در حالی که کشورهای اروپایی در حال درگیری بر سر قدرت هستنند و اتحادیه اروپا در حال فروپاشی است. نباید با مذاکره با 5+1 به اتحادیه مرده اعتبار ببخشد.
  2. تمامی مبادلات مالی خود را از اروپا به شرق آسیا انتقال داده و قبل از تحریم نفت با قطع صادرات به غرب این اهرم فشار را از آنها بگیرد.
  3. با مذاکره با روسیه و تشکیل و اعلام اتحاد محور مقاومت و روسیه، قدرت متحدی را در مقابل ناتو تشکیل دهد.
  4. با مذاکرات با چین، اگر توانست آن را هم در بلوک متحد وارد کرده یا حداقل با مبادلات پایاپای با چین (کالا در ازای نفت) ابزار تحریم نفت را ناکار آمد کند.
  5. در وضعیت فعلی که آنتروپی جهان بالا است و تنش ها زیاد شده است. احتمال وقوع جنگ اگر نگوییم قطعی است، باید بگویم بسیار بالاست. با یک آتش فرعی می توان آتش اصلی را خاموش کرد. بحرین بهترین گزینه است. أَفهَم 
  6. حتی حال که آمریکا نیاز به یک بازیگر دیگر در عرصه بین الملی دارد، می توان با وارد شدن در مذاکرات مستقیم با آمریکا. اولاً به قدرت جهانی بودن ایران تایید گذاشته، ثانیاً مجال ابراز اندام و استفاده از فرصت را از سایر بازیگران عرصه جهانی گرفت.
  7. اگر نگوییم در یکی از بزرگ ترین گلوگاه های تاریخی خود در عصر حاضر قرار گرفته ایم، این یکی از بزرگترین گلوگاه هاست. و باید در تصمیم گیری و عمل سریع بوده، و با طرحی چند وجهی وارد میدان شد.
البته باید توجه شود که ما تمام آرزویمان ظهور حضرت است که با توجه به وضع فعلی جهان اگر این واقعه رخ دهد، ما از بسیاری از بلایای احتمالی جان به در برده ایم. انشاء ا... با بی توحهی عده ای بدر را به احد تبدیل نکنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد